Friday, January 8, 2010

From The Bottom Of My Heart

Pin It



Hello Everyone and Happy TGIF! My card for today I made to order. It is a Valentine card and I thought 'Tilda blowing hearts' from Magnolia is a perfect image. I colored her using Distress Inks and Copics. So this time I combined both of my favorite coloring mediums. I used the Copics for the grey shadow outlining Tilda. Everything else is distress ink. The sketch I used was from 'Just Magnolia' Challenge blogs last weeks challenge. Unfortunately I was too late submitting my card in time.
For decorations I cut some hearts from my DP using my Cricut and adhered them on top of each other with foam dots. Then decorated the hearts with buttons, scrappers floss and Stickles. The tag is cut out using a Spellbinder die and the sentiment is computer generated. I also did some sewing on the outside of the card.
On the inside I used my Martha Stewart deep edge punch 'Garden Trellies' and 'Heart Lace' border punch. Image on the inside is from Magnolia as well. My DP is from 'My Minds Eye' and CS is DCWV.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Hallo und einen schoenen Freitag! Fuer meine Karte heute habe ich 'Tilda blowing hearts'
verwendet, ideal fuer eine Valentinskarte. Und ich freu mich denn die Karte ist auch bereits verkauft. Diesmal habe ich Copics und Distress Inks kombiniert. Die Copics habe ich fuer den grauen Schatten um Tilda verwendet. Der Sketch den ich fuer die Karte verwendet habe ich von der letzten Chjallenge bei Just magnolia, leider war ich zu spaet dran um meine Karte noch einzureichen. Fuer die Deko habe ich Herzen aus meinem DP mit der Cricut ausgeschnitten und mit Foam Dots aufeinander geklebt. Danach dekoriert mit Scrappers Floss, Stickles und Knoepfen. Der Tag ist mit einer Spellbinder Die gestanzt. Der Text mit dem Computer geschrieben und mit der Maschine habe ich auch genaeht.
Auf der Innenseite habe ich meine frisch eingetroffenen Martha Stewart Border Punches "Garden Trellis" und "Heart Lace" verwendet. Das gestempoelte Herz auf der Innenseite ist auch von Magnolia. Mein DP ist von My Minds Eye, der Cardstock von DCWV.



















Colors used

Distress Ink
Hair: Brushed Corduroy, Walnut Stain
Skin: Antique Linen, Tattered Rose, Tea Dye, fired brick for cheeks
Dress: Fired Brick, Aged Mahagony, Faded Jeans
Wings: Faded Jeans
Socks: Antique Linen, Frayed Burlap

Copics
Shadow/Outline: C0, C1, C3, C5




Thanks for taking the time and stopping by today!

Hugs,

11 comments:

sasibella said...

Wow,Kinnlade runterklapp!
Die Karte ist ein wahres Sahneteil! Und die Coloration ist wieder traumhaft schön. Dabei möchte ich dir wirklich mal über die Schulter gucken.Diese weichen übergänge,einfach klasse!
LG
Sandy

Angelwood said...

This card is very beautiful! I love the papers you've used and the combination of colors. Coloring is perfect - just love it. hugs, Angela

Juls said...

Just soooo stunning!! Love it!

Nicolchen said...

Hallöle Iris

die Karte ist wahnsinnig schön geworden...Deinen Coloration ist HAMMER...und auch die Gestaltung ist traumhaft :0)))

Liebe Grüße
Nicole

Marina said...

Wow! Deine Karte ist einfach nur schööööön, Iris!
Sooo schöne Farben und Details, man entdeckt immer wieder neue.
Und sehr liebevoll gestaltet.
Einfach ein Traum Deine Karte.

Liebe Grüße,
Marina

alina said...

absolutely beautiful card!
hugs, Alina

ToM said...

Wunderschön!
LG
ToM

Kim. said...

Beautiful card with the perfect image, love the way you used the hearts and love those papers too.
Kim xXx

Chocheta said...

Wieder mal ein Kunstwerk !!!

Deine Colorationen sind ein Traum.

LG
Chocheta

Marion said...

Iris, This is a stunning card. I love the detail on this and the inside is just as beautiful. Very pretty papers and Tilda is coloured beautifully.
Marion

Katrin said...

Wow, wieder eine super schöne Karte. Da wird sich derjenige der sie bekommt aber freuen. Mehr brauche ich gar nicht sagen, denn Deine Karten sind immer der Hammer!!!
Lg
Katrin

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin